Aktuellt

Leverans- och supporttekniker för molnbaserad telefoni

Leverans- och supporttekniker för molnbaserad telefoni

Om dig

Vi tänker oss att du som person är lugn, strukturerad och med en förmåga att få människor att gilla dig. Många bollar i luften är en sliten klyscha men även om du inte jobbat på cirkus så har du vana vid ett jobb där du möter många människor och du är bra på att prioritera och hålla ett högt tempo även när du har många ärenden på gång.

För att trivas med en tjänst med uttalat leveransansvar tror vi att du:

Gillar att jobba självständigt
Brinner för kunder och teknik
Är intresserad av kunddialogen, att guida kunden genom leveransen
Kan göra tidsplaner som skapar bra ekonomi, hög kundnöjdhet och mindre stress
Tycker det är kul att driva projekt, från ax till limpa och tar hjälp när du behöver
Brinner för att lära dig och utvecklas tillsammans med den tekniska plattformen

Har du erfarenhet av telefoniplattformen Telepo är det en stark merit. Vi ser det också som meriterande om du har arbetat med operatörs- och abonnemangsfrågor.

Din profil

Utbildning
KRAV Gymnasial utbildning

Kompetenser
KRAV  MS Word,  MS Excel

MERITERANDE  IP-telefoniteknik,  Teleteknik

Språk
KRAV Svenska, Medelengelska

Körkort B

Arbetslivserfarenhet
MERITERANDE Helpdesktekniker / Supporttekniker:1-2 års erfarenhet, Innesäljare:1-2 års erfarenhet

 

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill jobba med leverans och driftsättning av vår telefoniplattform, SwitchOne*, samt löpande ge support till våra kunder.

I leveransansvaret ingår att hålla ihop och driva leveransen av SwitchOne till kund, från ax till limpa. Du kan vara både uppdragsledare och utförare och jobbar självständigt i mindre uppdrag och koordinerar kollegor i större installationer, t ex där vi även levererar hårdvara/tillbehör, DECT-system och antennät. I arbetet ingår att du stöttar våra säljare med din tekniska kompetens i införsäljningsarbetet och att du hjälper tjänsteansvarig med att vidareutveckla tjänsten utifrån de behov du fångar upp i dialog med kund.

Hos oss kommer du också tillsammans med ett gäng trevliga kollegor bemanna vår support och via telefon och mail lösa telefoniproblem för vara kunder. Vi ser gärna att du har jobbat med telefonirelaterade frågor, support eller i något annat yrke där du haft mycket kundkontakt.  Du arbetar för supportfunktionens övergripande mål, att lösa ärenden inom avsatt tid. Du bemöter alla kunder väl och överträffar deras förväntningar. Du bidrar till teamets utveckling, stöttar kollegor och vill utveckla dig själv, JSC, affären och kunden.

Du behöver ha kunskaper i Excel samt Word samt vara flytande i svenska i tal och skrift. Vi tror att du för att passa för tjänsten har minst 2-3 års arbetslivserfarenhet.

*SwitchOne är en av branschens mest moderna kommunikationslösningar där användaren själv väljer om man önskar kommunicera via mobilen, den fasta eller trådlösa telefonen, via webben, en applikation på datorn eller varför inte i en kombination av alla dessa.

 

Ansökan mailas till jobb@jsc.se

Sista ansökningsdagen är den 13 april 2018
Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

 

Kontaktpersoner

PJ Olaison, Leveransansvarig 0380-55 65 45

Chatrine Schander Ljungquist, Ansvarig rekryterare 072-159 91 99

Print

Namn:
E-post:
Ämne:
Company:
Mobile:
Meddelande:
x